Nikada nije bilo važnije nego sada da se čitava poslovna zajednica okrene prema ESG standardima. Ovi standardi nisu samo „pravila igre“, već ključ za održivo poslovanje i prosperitet budućnosti. Integracija ekoloških, društvenih i upravljačkih faktora u poslovnu strategiju više nije opcija, već neophodnost i oni koji to prepoznaju i usvoje zasigurno će postati lideri na tržišnoj utakmici, doprinoseći istovremeno boljoj budućnosti za ceo svet.
Upravo ove teze bile su fokus konferencije „Održivo poslovanje i zeleno finansiranje“ koja je održana u Privrednoj komori Srbije, između ostalog i panela „Zeleno finansiranje – programi finansiranja i edukacija klijenata“ na kom je govorio i direktor Direkcije za održivi razvoj u DDOR osiguranju Leo Pandžić, koji je istakao da DDOR, održivo poslovanje gleda kroz prizmu integrisanja ESG okvira u proces evolucije kompanije, a u skladu sa strategijom svoje matične kompanije, Unipol grupe.
„Nema sumnje u opredeljenost Unipol-a i DDOR-a da ispune svoju ulogu u ostvarivanju ambicioznih ESG ciljeva koji se ogledaju u strateškom planu, Politici održivosti, Klimatskoj strategiji, članstvu u Net Zero Asset Owner Alliance, UN Globalnom dogovoru, i ostalim doprinosima ciljevima održivog razvoja Agende UN 2030. Naravno, moramo biti pragmatični i učiniti da zelena tranzicija bude održiva i sa ekonomske tačke gledišta“, istakao je Pandžić.
Kada je reč o edukaciji klijenata, Pandžić ističe da bi konstantno trebalo raditi na podizanju svesti o zelenoj agendi jer njihovi najmanji postupci mogu doprineti postizanju ciljeva.
„Klimatske promene su važne jer predstavljaju rizik koji ima ogroman uticaj na ekstremne vremenske prilike i prirodne katastrofe, kao što je bilo očigledno tokom letnjih vremenskih nepogoda koje su zahvatile Srbiju i izazvale pustoš u nekim delovima zemlje. Kao osiguravači, uvek smo štitili naše korisnike od ovakvih rizika i usmeravamo ih ka prevenciji i ublažavanju istih“, kaže Leo Pandžić i dodaje da 80% globalnih investitora kaže da je način na koji kompanija upravlja ESG rizicima važan faktor u donošenju odluke o investiranju, kao i da bi 76% potrošača prekinulo vezu sa kompanijama koje se loše odnose prema okruženju, zaposlenima ili zajednici u kojoj posluju.
Ako pažljivo analiziramo akronim ESG – u slučaju kompanije DDOR, ona već podržava svoje ‘zelene i održive’ klijente, uzimajući u osiguranje rizike vezane za njihovu osnovnu delatnost i sa druge strane, prilagođavajući naše postojeće proizvode i stvarajući nove proizvode kao što je kasko osiguranje za “zelena“ vozila. U kontekstu socijalne komponente u ponudi osiguranja za klijente, DDOR pruža jednak društveni značaj svim zainteresovanim stranama. DDOR je i zaposlenima pružio širok spektar pogodnosti na raspolaganju za korišćenje, od kojih su neki fleksibilno radno vreme za roditelje sa decom do sedam godina, sistematski lekarski pregledi kao i platformu za blagostanje i mentalno zdravlje, proporcionalno učešće sa zaposlenima u dobrovoljnom penzijskom osiguranju i mnogo drugog. Dok u delu Governance, DDOR je u trogodišnjem strateškom planu Grupacije postavio veoma ambiciozne ESG ciljeve, koji su podjednako važni kao i finansijski.
U celini, primena ESG standarda nije samo moralna odgovornost, već i ključna poslovna strategija. Kompanije koje uspešno integrišu ove standarde u svoje poslovanje, otvaraju vrata dugoročnom uspehu i daju doprinos društvenoj i ekološkoj održivosti. ESG tematika je neosporno izuzetno važna, a možda najbolje opisuje rečenica profesora Karela van Hulea sa Gete univerziteta u Frankfurtu – „Zemlja može savršeno opstati bez ljudskih bića, ali hajde da se pobrinemo da se to ne dogodi”, zaključio je Pandžić.