Održana konferencija za medije povodom predstojećeg Salona automobila i Sajma motocikala u Beogradu

Na Beogradskom sajmu danas je održana konferencija za predstavnike medija povodom 55. Međunarodnog salona automobila se i 15. Međunarodnog sajma motocikala, kvadova, skutera i opreme „Motopassion“ koji će biti održani od 22. do 28. marta.

250 izlagača predstaviće 33 automobilska brenda, a imaće i 40 premijernih predstavljanja modela, dok će 60 izlagača predstaviti više od 40 brendova motocikala, kvadova, skutera.

Za vreme trajanja sajma, najavljen je i bogat prateći program – proglašenje automobila godine, treninzi bezbedne vožnje, stručne konferencije i drugo.

Predstavnicima medija obratili su se: Zoran Lupšić, organizator manifestacija, Frančesko Maši, predsednik Izvršnog odbora DDOR osiguranja, generalnog sponzora manifestacije, Aleksandra Đurđević, predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova i Igor Ševo, predsednik Skupštine Udruženja proizvođača drumskih vozila.

Koordinator Beogradskog sajma Zoran Lupšić rekao je da imajući u vidu akteulene probleme proizvođača automobila i disbalans u proizvodnji i potražnji format ovogodišnje manifestacije je izmenjen. Naime, kako je rekao, trajanje sajma je skraćeno sa 10 na sedam dana, i komercijalni efekat koji je bio dominantna karakteristika ovakvih sajmova ove godine će biti izostavljen.

„Nema velikih lagera za brzu isporuku vozila, nema popusta jer uslovi na tržištu – odnos ponude i tražnje diktiraju takvu cenovnu politiku. Utoliko je značajnije to što smo uspeli da organizujemo ovaj sajam uz prisustvo praktično svih vodećih svetskih brendova, ukupno 33“, rekao je Lupšić.

Takođe, dodao je da su kod srpskih izlagača, pre svega uvoznika, smanjeni budžeti za sve marketinške aktivnosti, a samim tim i za sajamski nastup.

„Zato smo se dogovorili da se ovogodišnji sajam organizuje po jedinstvenoj scenografiji sa unificiranim štandovima u režiji Beogradskog sajma, uz naravno male korporativne elemente i dodatke koji će predstaviti taj korporativni identitet. Ono što je osnovno ove godine korporativni identitet će predstaviti izloženi modeli“, objasnio je Lupšić.

Što se tiče prezentacije dvotočkaša ona će, rekao je Lupšić, ove godine pokazati da je do sada najveća u svim parametrima, kako po broju izlagača, tako u veličini angažovanog prostora i broju noviteta – predstaviće se, najavio je, 40 modela motocikala i skutera na 60 štandova.

Najavio je i veliki broj noviteta ali i povratak nekih brendova koji su izostali proteklih godina, kao što su Kavasaki i Kivej.

Pozdravljajući okupljene novinare, predstavnike Beogradskog sajma i automobilske industrije, Frančesko Maši, predsednik Izvršnog odbora DDOR osiguranja je rekao:

„Želeo bih da se zahvalim organizatorima ovog izdanja Sajma automobila u Beogradu, jer su još jednom uspeli da organizuju jedan od vrhunskih događaja u čitavom regionu, tako značajan za privredu, automobilsku industriju, zajednicu Beograda i sve zainteresovane strane, uključujući i DDOR koje je Generalni sponzor Sajma automobila u Beogradu već čitavu deceniju. Zadovoljstvo mi je što predstavljam jedno od najvećih osiguravajućih društava na srpskom tržištu, kao deo Unipol grupe, vodećeg evropskog finansijskog igrača. I DDOR i Unipol su snažno povezani sa automobilskom industrijom i uživaju neuporedivu konkurentsku poziciju u segmentu osiguranja motornih vozila. Suvišno je reći da i automobilska i industrija osiguranja imaju ključnu ulogu u privredi, zaštiti životne sredine, tranziciji ka održivoj mobilnosti, kao i u integraciji ESG okvira u poslovne strategije i korporativnu kulturu, kroz zajednički napor koji može osnažiti ekonomski rast.“ i dodao: „Želeo bih i da vam skrenem pažnju na pitanje bezbednosti u saobraćaju, koje postaje sve značajnije i koje je u fokusu inicijativa o mobilnosti koje predlažu EU i UN, kao i na naše prisustvo na ovogodišnjem Sajmu automobila, gde želimo da podignemo svest građana o bezbednosti u saobraćaju, jer statistički podaci, nažalost, ukazuju na povećanje broja stradalih učesnika u saobraćaju u poslednjih godinu dana na teritoriji EU za 3%, a na teritoriji Zapadnog Balkana za još i više. Zbog toga smo, u saradnji sa NAVAK akademijom, za Sajam pripremili posebnu aktivaciju koja uključuje virtuelnu realnost neposrednih učesnika u saobraćaju u ekstremnim situacijama jer smatramo da je bolje da se ovakva iskustva stiču u kontrolisanom okruženju, a ne u realnim uslovima saobraćaja.“

Predsednica srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Đurđević istakla je da je ono što je već prošle godine bilo akcentovano kao smer i pravac u koji svet ide vrlo jasno i izvesno elektrifikacija.

„Potrebno je da budemo spremni da naša tržišta spremimo na ovu transformaciju koja je najveća transformacija u auto – industriji, jer se ona uvek do sada odnosila na unapređenja postojeće vrste pogona, a sada se dešava na više nivoa“, rekla je Đurđević.

Ona je najavila predstavljanje nekoliko modela električnih vozila na ovom sajmu, ali i hibridnih koji će biti dostupni na srpskom tržištu.

Đurđević je pozdravila odluku Vlade Srbije da poveća ovogodišnji iznos za subvencije za kupovinu ove vrste vozila i naglasila da je infrastruktura za električna vozila nešto čime će se Asocijacija posebno baviti u narednom periodu.

Predsednik skupštine Udruženja proizvođača drumskih vozila Igor Ševo rekao je da su izuzetno zadovoljni saradnjom sa Beogradskim sajmom i Asocijacijom uvoznika i da je održavanje sajma, uprkos okolnostima izuzetno značajno.

„Svedoci smo da se sajmovi širom sveta otkazju, premeštaju ili čekaju bolja vremena. Ali, smatram da sajmovi moraju da se održe – kao prilika da se široj publici pokaže ono što se zapravo dešava trenutno u našoj industriji. Sajam je prilika da ljudi vide u kom pravcu ova industrija ide, šta je sve novo i imaju realnu sliku“, rekao je Ševo.

 

Izvor: Tanjug